algo de nubes
  • Màx: 14°
  • Mín:

Menús de luxe i ambients exquisits, l'altra cara de l'Open de tennis

Una prestigiosa empresa austríaca, DO&CO, s'ha encarregat del catering

La plaça de toros de Palma començarà a recuperar demà la seva fesomia habitual. Ja haurà acabat el Mallorca Open, un torneig que ha despertat molta expectació des del moment de la inauguració, dilluns passat, amb la presència d'aficionats, famosos i com no, alguns dels millors tennistes actuals. No debades ha estat una iniciativa d'envergadura, amb un pressupost que arriba als 1.000 milions, i que ha convertit Mallorca en un punt de referència. Però al marge de l'activitat esportiva s'ha desenvolupat una gran tasca paral·lela de restauració, aconseguint crear ambients de luxe i menús exquisits. Però, anem per parts.

Joaquin Swensson és el president d'aquest torneig ATP. Afincat a l'illa fa uns anys, viu amb la seva dona a Valldemossa, on afirma sentir-se molt a gust i integrats. Fou precisament la seva muller, Gudrum Swensson, arquitecta i interiorista, qui va tenir la idea d'organitzar un torneig diferent. Sota aquesta premissa, el matrimoni engegà un projecte tennístic singular, càlid i ple d'ambient tot instal·lant-se en un espai idoni, la plaça de toros de Palma. Més de 3.000 metres quadrats en envelats, 59 en total, 3.800 metres quadrats més en tarimes, 4.000 metres quadrats de moqueta, 2.500 metres quadrats en lineals de cable, 1.200 d'estructura modular i 800 metres quadrats de zona de catering. Un muntatge únic i exclusivament creat per a aquest primer torneig ATP, Mallorca Open.

Un dels aspectes més cuidats dins del recinte és justament la cuina. Els organitzadors del torneig han contractat els serveis d'una de les millors empreses de catering austríaca, DO&CO. Aquesta empresa, el propietari de la qual és Nick Lauda, excorredor de fórmula 1, sempre ha estat l'encarregada d'atendre els hostes dels tornejos ATP a Hannover i Stuttgart, i de servir deliciosos àpats en l'esdeveniment més important de Golf com és la Ryder Cup in Valderrama. D'aquesta forma els seguidors dels partits han pogut combinar l'esport i la seva afició al tennis amb un viatge culinari, ja sigui en la zona VIP com en la resta d'envelats.

Es tracta d'una «barreja entre la vida esportiva i vida social», explicà Ana Menéndez, del departament de premsa dels ATP. El que s'ha intentat, assegura Ana, «és oferir un ambient càlid i que es pugui, a més de presenciar bon tennis, voltar i passar una bona estona amb els amics. Dinar, sopar, prendre una copa...».

La zona VIP és una de les més luxoses a nivell gastronòmic i de públic. Grans empreses i la crem de la crem de diferens països, sobretot germànics, han comprat abonaments de sis seients a llotja per a set dies i amb accés a la zona, «per tan sols 2.000.0000 de pessetes».

Aquells que no han volgut comprar abonaments per a tota la setmana, han pogut adquirir seients de la categoria de «Box Seats» per 39.700 pessetes. El preu inclou, tíquet d'accés a la zona VIP que permet anar tant als restaurants com a les terrasses sense haver de preocupar-se del personal de seguretat.

Aquells amants del tennis i amants també del bon menjar ho han tingut bé aquests dies, ja que el recinte on s'ha cel·lebrat el torneig reunia tots els requisits per satisfer els sibarites esportius o esportites sibarites, depèn de com es miri.

Tres són els espais on DO&CO ha servit durant aquests dies els seus comensals.
Tres cuines diferents per a cada un dels ambients reproduïts sota un gran envelat, ben il·luminada i perfectament decorada. Tot, fins al mínim detall estava cuidat i ben pensat.

Unes 600 cadires s'han distribuït entre aquests tres grans espais: el Palau, una zona d'inspiració morisca; la Plaça, zona típicament espanyola, i la Casa Blava, un ambient totalment italianitzat. Cada sala ha comptat amb una quinzena de cambrers, tots ells estrangers, que et servien molt gentilment, això sí. Si tenim en compte tots els punts de la zona VIP, en total han treballat entre 45 a 50 cambrers, distribuïts entre la cuina interior, el bufet, l'estand de postres, el racó del cafè, els encarregats de servir, els de la barra de la terrassa, etc. Dels 120 cambrers i ajudants de cuina contractats per l'empresa de catering pels envelats de cuina de tot el coliseu, només 18 eren espanyols, i d'aquests, només dos, mallorquins.

Albert Labastida és un dels pocs que parlaven un idioma que no fos alemany i segons explicà, les estones de més ambient arribaven l'horabaixa a partir de les sis, quan començaven els partits importants com el de Moyà, per exemple. Les taules, al vespre, s'omplien tant a dins com a les terresses fins la una de la nit. L'empresa DO&CO ha realitzat aquesta setmana 8.000 serveis de menjar diaris i ha necessitat uns 3.000 panets per dia, 3.000 baguetes, 1.000 quilograms de carn de vedella, 1.500 quilos de gambes, 1.500 de peix, 2.000 de fruita i verdura variada, a més d'altres elements decoratius com 500 àmfores ornamentals o 500 plantes grans per fer encara molt més càlida i acollidora la zona a on es pogués dirigir l'espectador.

Tot plegat ha format un conglomerat d'envelats de menjar i serveis on els assistents podien empatxar-se de tot el que necessitassin, i no sols de menjar. No hi han faltat els envelats de roba, companyies aèries, de premsa, d'art, de joies, de productes de Sóller, tot, absolutament tot, a l'Open.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris