nubes dispersas
  • Màx: 14°
  • Mín: 14°
15°

La targeta ciutadana funcionarà el gener per al transport, l'ORA i la informació

Cort haurà invertit 700 milions en acabar de dotar el sistema amb tots els serveis

Una simple targeta servirà als residents a Palma per pagar, a partir del dia 1 de gener, el transport públic, les tarifes d'ORA i per accedir als serveis d'informació municipal. Aquestes són algunes de les funcions que tindrà la targeta ciutadana, un sistema que en haver assumit totes les seves capacitats haurà suposat a Cort una inversió de devers 700 milions de pessetes, segons les estimacions que oferí ahir el regidor d'Hisenda, Pere Àlvarez.
Davant una xifra tan voluminosa, el càrrec consistorial no s'espanta i assegura que «s'hauran rendibilitzat en dos anys», ja que no només suposarà un estalvi per l'usuari sinó també per l'administració.
Hem de recordar que els cost de la targeta recau en els fons de l'Ajuntament, per la qual cosa el resident l'obtindrà de franc. A més, aquesta nova eina es podrà utilitzar per comprar en les botigues i per treure doblers del compte corrent. Els caixers autmàtics, en principi 200 entre la Caixa i Sa Nostra, seran les vies per accedir al servei d'informació, en el qual entre d'altres possibilitats es podran conèixer les ofertes laborals que acumulen les oficines consistorials.
Les prestacions assenyalades, apuntà el regidor, han d'ampliar-se de forma progressiva fins que la targeta serveixi per pagar imposts com l'IBI o l'IAE, com també multes i d'altres abonaments relacionats amb l'Ajuntament.
De tota manera, Àlvaren manifestà que l'objectiu final és la finestreta única, és a dir, que el ciutadà no tengui necessitat de personar-se en les institucions, sigui quina sigui, per cada tràmit que hagi de realitzar. Per aquesta raó, el projecte ha d'acabar coordinant amb el Govern balear i d'altres administracions.
La inversió per habilitar el procediment no ha suposat cap endeutament a la corporació, assegurà el regidor. De la mateixa manera justificà la magnitud del cost en les complexitats tècniques que reprensenta, com és canviar tot el sistema informàtic establert.
Per fer-nos-en una idea, les màquines que es muntaran en els autobusos de l'EMT destinades a introduir-hi la targeta costen en total 90 milions de pessetes. Aquests aparells identificaran l'usuari i si es pot beneficiar d'alguna rebaixa, a més de la que gaudeix per ser resident, li aplicarà al moment. El ciutadà, així mateix, podrà fer transbordaments durant dues hores fent un sol abonament.
En contrapartida, l'EMT s'estalviarà el cost de l'etiquetatge i les institucions tindran un control exacte de l'us dels vehicles per part de la població. En aquest sentit Àlvarez explicà que ara no es pot valorar la resposta de col·lectius com els pensionistes, que després de mostrar la targeta que els permet viatjar de franc no queden registrats enlloc.
Quant a l'ORA, el regidor notificà que amb el mètode actual cada dia es dipositen fins a dos milions de pessetes en monedes dins les màquines de tarifació. Aquest tràfic de metall quedarà substancialment reduït, en benefici dels recaptadors i dels usuaris.

Interessats  

Diversos ajuntaments de l'Estat s'han posat en contacte amb el de Palma en estar interessats a aplicar el sistema de la targeta ciutadana. La capital illenca és pionera en el mètode i ja ha decidit seguir-li les passes el consistori de Lleida, que enviarà aviat una delegació per veure'n l'aplicació. El de Màlaga vol tenir informació perquè en el seu cas va provar d'aplicar un sistema similar però va fracassar. La causa de la fallida, segons sembla, va ser que no va servir-se dels caixers de les entitats bancàcies i instal·lar els propis va representar un cost massa elevat. També han mostrat la seva curiositat des de l'Ajuntament d'Almeria.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris