nubes dispersas
  • Màx: 13°
  • Mín: 11°
11°

Voltor sol.licita a pèrits independents que confirmin el sabotatge d'Alfàbia

Es tem que els danys en el repetidor puguin ser «considerables»

La societat Voltor, propietària del centre emissor d'Alfàbia que dóna cobertura a TV3, Canal 33, Canal 9, TeleNova i Canal 4, ha demanat un peritatge independent per esbrinar si el tall de subministrament ocorregut dissabte és un cas de sabotatge, així com se sospita. Així mateix, ahir també inspeccionaren les instal·lacions els perits de l'empresa asseguradora del repetidor, Vitalicio Seguros.

Antoni Mir, president de l'Obra Cultural Balear, va assegurar ahir que «s'ha pres aquesta decisió perquè, si realment es determina que ha estat un sabotatge, volem comptar amb una opinió que no sigui la pròpia a l'hora d'interposar la denúncia que ja tenim preparada».

D'altra banda, el tècnic de Voltor, Miquel Nicolau, es va manifestar convençut que el tall havia estat intencionat. «Hi havia un cable desconnectat del quadre de comptadors que tot sol no es podia haver tret. No tinc cap dubte que allò havia estat manipulat, i per algú que en sabia», va afirmar.

A partir de demà es procedirà a avaluar els danys definitius, encara no calculats, però que des de l'Obra Cultural es tem que siguin de consideració, «ja que no només va ser un cable que s'espatllà, sinò que aquesta avaria afectà després el grup electrogen independent».

Fonts properes a l'empresa que assegura el centre emissor, Vitalicio Seguros, després de la visita del perit per comprovar l'estat de les instal·lacions, varen confirmar ahir que el material de Voltor està assegurat, motiu pel qual Vitalicio cobrirà els danys. En el cas que es determinassin responsabilitats, l'empresa reclamaria l'import.

Si el peritatge independent realment corrobora la hipòtesi que l'avaria al centre és fruit d'un sabotatge, serà el president de Voltor, Ferran Gomila, l'encarregat d'interposar la denúncia.

Tot i el convenciment de Miquel Nicolau que l'acte ha estat intencionat, el tècnic va afirmar que en cap moment s'havien rebut amenaces contra el repetidor, com tampoc no les va rebre Antoni Mir. «No tenim cap sospita particular de qui pot haver estat l'autor de l'avaria. L'únic que tenim clar és que qui ho va fer, sabia molt bé el que feia», va afegir Mir.

Malgrat el convenciment dels responsables del Centre Emissor Voltor que hi ha hagut una mà responsable de l'avaria, la Guàrdia Civil no ha pogut trobar cap indici que assenyali que les tanques del recinte hagin estat forçades. Tot i això, segons el tècnic Miquel Nicolau, «hi ha una clau estàndard de Gesa que accedeix al quadre de comptadors que pot haver estat oberta per qualsevol que en sàpiga».

Nicolau va afegir que encara queden petits detalls a resoldre al centre emissor. Tot i així, totes les televisions i ràdios varen recuperar l'emissió a les sis de l'horabaixa de diumenge, a excepció de TV3, que es va recuperar devers les 23.45 hores.

Vint-i-quatre hores abans, passades les onze del vespre de dissabte i durant l'emissió del partit de tornada de la Supercopa de futbol que enfrontava el FC Barcelona i el Reial Mallorca, el centre va quedar sense subministrament elèctric.

TV3, Canal 33, TeleNova i Canal 9 a la televisió; i Catalunya Ràdio, Catalunya Informació, Catalunya Música i la RAC a la ràdio varen deixar d'emetre a causa de l'avaria.

Si es corrobora la teoria del sabotatge, no seria el primer que afronta Voltor. El 1989, el president del Círculo Cultural Mallorquín, Jaime Martorell, va ser condemnat a sis anys de presó i a pagar una multa de 18 milions per intentar cremar-lo.

COMENTARIS

De moment no hi ha comentaris.

Comenta

* Camps obligatoris