El 27 de maig la Plataforma per la Llengua va presentar una reclamació davant la Conselleria d'Economia Sostenible, Sectors Productius, Comerç i Treball de la Generalitat Valenciana per l'actitud d'un treballador de l'empresa Leroy Merlin de Massanassa, que va negar l'atenció en català a una clienta que va telefonar a l'establiment. Cal tenir en compte que la Llei de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris disposa que «les persones consumidores i usuàries tenen dret a utilitzar qualsevol de les llengües oficials de la Comunitat Valenciana».
El 2 de juny, aquest Servei Territorial d'Artesania, Comerç i Consum de la província de València va informar a la Plataforma que s'havia traslladat la reclamació a Leroy Merlin, perquè fos l'empresa la que prengués mesures pertinents per a evitar la situació denunciada. La Plataforma per la Llengua no està conforme amb aquesta resposta i ha presentat unes al·legacions davant d'aquest organisme.
Segons l'article 35 de l'Estatut dels Consumidors i Usuaris sobre «actuacions de protecció», les administracions públiques valencianes estan obligades a desenvolupar les actuacions administratives o judicials necessàries per garantir la protecció efectiva dels drets dels consumidors i usuaris i, a més, han d'instruir i resoldre els procediments sancionadors de les infraccions en matèria de consum. Per tant, pertoca a aquest Servei de Consum obrir un expedient sancionador per infracció a l'empresa Leroy Merlin.
L'Estatut dels Consumidors i Usuaris preveu un règim sancionador per diferents infraccions lleus, que podrien ser d'aplicació davant d'una vulneració dels drets d'una consumidora, com és el cas de la dona a qui se li va negar l'atenció en català per un treballador de Leroy Merlin.
La Plataforma per la Llengua vol denunciar que la Direcció General de Comerç, Artesania i Consum de València no ha fet cap actuació per a investigar els fets que varen posar en el seu coneixement, i a més ha defugit les seves obligacions en la defensa dels consumidors i usuaris valencians. En aquest cas, no es pot delegar en Leroy Merlin avaluar l'incompliment del dret d'una consumidora, perquè l'empresa és la part infractora i no pot ser alhora jutge i part.
Acció: Una vintena de persones (o més) van en aquest establiment. Carreguen els carretons fins a dalt de tot. A l'hora de passar per caixa anuncien que no compraran res perquè es tracta d'una acció de protesta contra la discriminació lingüística. Deixen els carretons i se'n van. Aquesta acció es pot repetir tantes vegades com calgui.