algo de nubes
  • Màx: 16°
  • Mín: 15°
17°

SFM perd dos milions anuals per viatgers que no paguen

Hi ha molts torns que no funcionen i estan oberts de manera permanent. A més, la falta de revisors facilita que hi hagi usuaris que no puguin abonar el bitllet tot i que ho vulguin fer

Serveis Ferroviaris de Mallorca (SFM) perd uns dos milions d'euros cada any a causa de viatgers que no paguen el bitllet. El principal problema és que el sistema de torns per accedir i per sortir del tren i del metro està avariat i hi ha un elevat nombre d'accessos que han d'estar oberts o tancats de manera permanent. Si estan oberts, qualsevol usuari pot abandonar les instal·lacions de Serveis Ferroviaris de Mallorca sense pagar; i si, per contra, estan tancats, no poden sortir ni els que han pagat.

Així mateix, hi ha un bon grapat de màquines per dispensar bitllets que no funcionen des de fa mesos. És a dir, que pagar no és en ocasions feina fàcil. A més, els problemes de personal que afecten SFM provoca que hi hagi ara molt manco revisors i és possible fer un trajecte, per llarg que pugui ser, sense que l'usuari tingui l'oportunitat de pagar.

En aquest sentit, des de Serveis Ferroviaris de Mallorca asseguren que el problema amb els torns està en vies de solució. Ara bé, no confien que es pugui arreglar abans que finalitzi l'any.

L'origen d'aquesta qüestió són les desavinences amb l'empresa Delvent, que encara és l'encarregada del manteniment del sistema de torns i de les màquines expenedores de bitllets, tant al tren com al metro.

El contracte va finalitzar ja fa mesos i ara des de Serveis Ferroviaris es treballa per tal de millorar el sistema vigent i poder resoldre definitivament els problemes que tenen els torns i les màquines de venda de bitllets. Des de Serveis Ferroviaris s'ha efectuat un estudi que xifra en dos milions d'euros les pèrdues anuals pel nombre total de viatgers que per una raó o per una altra utilitzen el tren i el metro sense abonar-ne el corresponent bitllet.

L'Associació d'Usuaris del Tren és ben conscient de la necessitat de millorar-hi els accessos. Joan Vidal, que n'és el secretari, té clar que una immensa majoria dels usuaris que no paguen és, curiosament, perquè no tenen facilitats per tal de poder fer-ho.

"Des de la nostra Associació intentam millorar el servei tant com sigui possible. És una evidència que hi ha torns d'accés que no funcionen. De fet, hi ha estacions que no tenen ni torns, a les quals es pot accedir al tren sense cap entrebanc. Ara bé, després se suposa que has de pagar el bitllet a un revisor", explica.

La realitat, en tot cas, és que en moltes ocasions les mancances de personal que pateix ara SFM provoquen que els usuaris no es trobin cap revisor. "Des de fa ja un bon grapat de mesos, hi ha trajectes en els quals no passa cap revisor. No és bo, perquè, finalment, el perjudicat som els mateixos usuaris...", assegura Vidal.

Així les coses, Serveis Ferroviaris treballa de valent, i contra rellotge, per trobar una solució que permeti millorar el servei. En joc hi ha, segons SFM, al voltant de dos milions d'euros, les pèrdues causades per tots els bitllets no pagats.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Tren trenet, fa mes de 6 anys

I quants n'han perdut d'ençà que pujaren els preus?? Molta gent ja no pot ni pagar el tren, quina merda de país. De cada pic mos semblam més a Portugal i Grècia, països on la pujada de preus del transport públic ha fet que molta gent deixi els estudis o la feina. Matar els serveis públics lentament, això és el que fa aquesta gentussa.

Valoración:0menosmas
Per Somera Rossa, fa mes de 6 anys

El que passa és que necessiten més personal i no ho volen admetre. Han despedit un munt de gent i es pensaven que els que queden farien la feina dels que ja no hi són. Tenien unes oposicions en marxa i les han aturades i ara vénen les conseqüències. Idò què es pensaven? Una idea: Podrien deixar sols una persona a obrir i tancar l'estació i cobrar a l'entrada o no passes i fora conductors, ja que està demostrat que els trens avui dia poden anar tots sols. Saps què n'estalviarien així de doblers? Posats a dir dois, en podem dir tots i fer provatures a veure qui els diu més grossos.

Valoración:0menosmas
Per Pau, fa mes de 6 anys

Na Margalida té raó.

Valoración:0menosmas
Per MARGALIDA, fa mes de 6 anys

El titular es incorrecto. El correcto es: SFM deja de ingresar hasta 2.000.000 de € por su mala gestión empresarial"
Y otra, ¿són exactamente 2.000.000? ¿ni uno más, ni uno menos?¿o esuna cantidad dicha a voleocomo se acostumbra ahora, para culpabilizar a la ciudadanía de lo que no tiene ninguna responsabilidad?

Valoración:4menosmas
Per Cecilia, fa mes de 6 anys

Som usuaria del metro gaire bé des del primer dia i crec que MAI he vist funcionar tots el sistema de torns a la vegada a Plaça Espanya. És realment tan complicat comprar maquinària que duri un parell d'anys? Com s'ho fan a ciutats con Londres o fins i tot Madrid o Barcelona, on tenen molt més viatgers???? Realment començ a estar molt farta que a les Illes no es pugui fer res que no funcioni... I no xerrem ja de la no existència d'un bitllet únic de bus i metro... això a QUALSEVOL PAIS DEL MON EXISTEIX....

Valoración:3menosmas
Per Estudiant, fa mes de 6 anys

El dia que estableixin un preu raonable ja voldré pagar! 0,75€ el viatge per anar a la UIB! beques 0, la matrícula s'ha disparat! i es queixen de què no paguem el metro? però si hauria de ser gratuït! almenys per les persones que el necessiten sí o sí!

Valoración:4menosmas
Per JOSE J. MÉNDEZ, fa mes de 6 anys

Semanalmente son decenas de trenes que circulan sin revisor y por tanto sin revisar ni vender billete, con lo que se cubren los turnos con auxiliares que no están capacitados por no ser su categoria profesional. O sea, decenas de trenes no cumplen la reglamentación ferroviaria ni tampoco la ley del seguro obligatorio del viajero (SOV) al no expedir billete, obligando la empresa a centenares de viajeros a circular sin seguro y estar fuera de la ley. Por cierto, la ironía está en que al finalizar el viaje se le vende un billete de salida, pero mientras estan dentro del tren no tienen el billete y por tanto, estan sin derecho a reclamar por no estar asegurados. En una palabra, el Sr. Orta está tomando el pelo a los ciudadanos junto con el Conseller, al colocar a SFM fuera de la ley por obligar a viajar a personas sin seguro y sin asistencia y luego envia a la policia a reprimir a los viajeros que no quieren pagar el billete de un viaje que han hecho sin que nadie les informe, les atienda y encima de todo sin que nadie les haya dicho que viajar sin billete es ilegal y más cuando esa ilegalidad la incumple la misma empresa obligada por los políticos de turno. Todo un despropósito que bien merece ser estudiado en los juzgados.

Valoración:1menosmas
Per Toni, fa mes de 6 anys

Quan el Partit Popular va accedir al govern del Consell Insular de Mallorca, la primera mesura que va prendre a principis de legislatura, a més de nomenar consellers no electes (fet al meu parer poc conseqüent amb les mesures d’austeritat que ens volen fer creure que apliquen), va ser la d’iniciar el procés de tancament de la ràdio i televisió de Mallorca.
Mentrestant, José Ramón Bauzá i els seus incondicionals van decidir mantenir IB3, i fins i tot sembla que va nomenar com a gerent un company seu de negocis. He de dir que ni en l’època de Jaume Matas ni en la passada legislatura aquesta televisió em va semblar un referent de televisió pública (sense amb això voler menysprear la gent que dignament i treballa) , amb criteris rigorosos en la seva informació, però és que ara senzillament em sembla una presa de pèl.
Desgraciadament vivim en una època en què la situació econòmica no és bona, en què el govern ha decidit carregar la reducció del dèficit públic en sectors tan sensibles com la sanitat, l’educació i els serveis socials, alhora que es mantenen algunes despeses supèrflues i tenim un president que en lloc d’aportar solucions, crea problemes, però... segons els informatius d’IB3 la nostra Comunitat gaudeix d’una situació envejable: baixa l’atur el mes de juny (com sempre), fa sol i aprofitant el bon temps la gent va a la platja... I jo em deman, per tenir una televisió com aquesta, fa falta tudar part dels imposts dels contribuents? Deuen mantenir-la per intentar privatitzar-la i fer-hi negoci? D’altra manera no hi trob cap explicació raonable.

Valoración:3menosmas
Per Bones tardes, fa mes de 6 anys

Doncs que convoquin exàmens per cobrir plaçes de revissors. Tanta cobdícia dona pèrdues.

Valoración:3menosmas
Per Do not visit Majorca, fa mes de 6 anys

Suprimir el torns automàtics i servir-se de dones caixeres.
Només amb una plantilla de 80 caixeres se resolt el problema.
Els sistema de torns només funciona a certs països de Àsia i del nord.
Funcionaria el sistema de torns si la població fos el 98'5% mallorquina o
de les Balears.

Valoración:8menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris