El carril bici interior alternatiu al de les Avingudes s'obrí ahir, just una setmana abans del termini previst per Cort. El carril bici d'Avingudes quedà inutilitzat i s'hi prohibí el pas de les bicicletes, fins i tot als trams en què les vies encara eren transitables. És per això que durant el dia d'ahir moltes bicicletes es veieren obligades a circular per damunt les voravies, ja que es trobaven per sorpresa tanques en els accessos al carril bici de les Avingudes.
Les obres d'eliminació del carril de les Avingudes, iniciades el passat 21 de juliol i que costaran 196.000 euros, han suposat l'ampliació del traçat en 476 metres, que suma ara un total de 2.027 metres de ruta.
El nou recorregut presenta alguns perills a causa de la convivència entre cotxes i bicicletes dins les mateixes vies. Els anomenats ciclocarrers, on ciclistes i cotxes comparteixen el mateix espai, presenten molts problemes. Tot i que els ciclistes tenen preferència davant els cotxes, que poden circular a una velocitat màxima de 30 km/h, molts opten per baixar de la bicicleta. La pressió que exerceix la cua de cotxes que s'acumula darrere la bicicleta, que no pot circular més aviat, fa que molts ciclistes decideixin passar pel carrer a peu.
A més, en els encreuaments de ciclocarrers es produeixen situacions conflictives, en topar les bicicletes amb els cotxes. Els automòbils, que no veuen venir les bicicletes, moltes vegades han de frenar en sec per no envestir els ciclistes, que posen els peus a terra perquè no es refien dels conductors. Això provoca un tall de la circulació momentani, en el qual ni cotxes ni ciclistes avancen. La plaça del Comtat de Rosselló, especialment a l'encreuament entre el carrer del Bisbe Perelló i el Bastió d'en Sanoguera, és un dels llocs on aquesta situació es repeteix més sovint. A més, molts cotxes s'aturen enmig del ciclocarrer, impedint el pas. Així, si els ciclistes volen avançar, s'han d'arriscar a envair el carril contrari, ja que no tenen més espai i la via es troba taponada. A zones com la plaça d'Espanya, on el nou carril bici circula dins un espai reservat per als vianants, també hi ha situacions de conflicte. Els vianants no sempre respecten el pas dels ciclistes, que han d'anar esquivant la gent que passeja.
S'obre el carril bici alternatiu a les Avingudes abans del previst
En el dia del debut es constataren alguns dels perills propis de la convivència entre cotxes i bicicletes
Un cotxe ha de frenar quan veu arribar un ciclista que gira pel ciclocarrer de Sant Miquel amb el de la Reina Esclaramunda.
16-08-2011 | M.D.
COMENTARIS
La cultura del cotxe: la llei del més fort. Les avingudes, 40 m. de carrils per als cotxes i tots els semàfors sincronitzats al seu servei. Ve a ser un riu. Els vianants per creuar han d'esperar 2 vegades el semàfor en verd. Passos zebrats molt distants. El carril bici tenia 2 m. dels 40 i el suprimeixen i el marginen (trossos de voraries que impliqui mesclar vianants i ciclistes i els ciclocarrers,, mescla de ciclistes i cotxes).
Les bicicletes han de circular per la calçada.
Basta implantar una velocitat màxima de 25 km/hora
per tots els vehicles i regular els semàfors a cicles de 5 km/hora,
la velocitat del peató.
La circulació ha de estar regulada a conveniència del peató,
un peató si ha de croar o travessar 8 semàfors ha de trobar
tots els semàfor en verd a una velocitat de 5 km/hora.
Avui he travessar cinc semàfors i cinc semàfors he hagut de
esperar uns 90 segons per semàfor lo que són 7 minuts i 30 segons
i si multiplicam per milers de peatons ès una quantitat astronòmica
el temps que fan perdre an els peatons.
S'únic carril bici d'Europa que conviu amb sos cotxes... Això demostra lo atrasats que esteim... Els guiris turistes que vinguin se'n riuran de noltros...
Quina vergonya de governants...
L'objectiu és que tant cotxes com vianants (de la plaça d'Espanya) s'afartin dels ciclistes i tenir una excusa per eliminar definitivament els carrils bici. De nou, es mirarà només pel cotxe.
La questió per molta gent del PP no està en governar bé i aprofitar el que han rebut, la questió està en demaostar que els altres ho han fet malament, el poble, com sempre, a pagar...
A mi el mateix, davallant cap a plaça patins un cotxe va tenir que pegar una frenada per no mirar bé, o va mirar però s'esperaba sentir el renou d'un cotxe o jo que sé.
I jo perque tinc experiència i puc reaccionar a temps, però no em vull ni imaginar el típic pare o mare que va amb els seus fills amb la bici de passeig, per aquest carril...
Per fer-ho així, bastava simplement llevar-lo i no fer-ne cap de nou, si al final es tracta de continuar circulant per la calçada.
A mi quasi m'atropellen l'altre dia. Com se'ls ocorreix fer un carril bici en mig d'una carretera, amb els cotxos darrere teu estant per tu.
Comenta
Normes d'ús
Avís legal» El contingut dels comentaris és l'opinió dels usuaris o internautes, no de dbalears.cat
» No és permès escriure-hi comentaris contraris a les lleis, injuriosos, il·lícits o lesius a tercers
» dbalears.cat es reserva el dret d'eliminar qualsevol comentari inapropiat.
Recordi que vostè és responsable de tot allò que escriu i que es revelaran a les autoritats públiques competents i als tribunals les dades que siguin requerides legalment (nom, e-mail i IP del seu ordinador, com també informació accessible a través dels sistemes).
Són uns insolidaris i uns egoïstes. Durant el 30 anys el cotxe ha manat a ciutat. Durant aquetsts dos darrers anys havien donat una treva en favor de la bicicleta, els vianats, el transport públic i l'eliminació de barreres arquitectòniques. El tsunami del PP ho destrueix tot. Ara que no poden construir es dediquen a destruir. Per favor no faceu res.., val més que no faceu res que no destruir el que han fet els altres. El programa ele electoral del PP deia "Palma desperta", en realitat l'està matant. Però que podiem esperar d'un batle sense projecte ni experiència ni ideologia.