algo de nubes
  • Màx: 17°
  • Mín: 16°
16°

La línia 2 de metro anirà de la Intermodal a l’estació de Marratxí

Imatge del metro. Aquest mitjà ampliarà ara el seu àmbit d'acció.

16-02-2012 | T. AYUGA

El Consorci de Transports de Mallorca ha decidit crear una segona línia de metro, que unirà la Intermodal de Palma  amb l’estació de Marratxí. La inversió és nul·la, ja que circularà per les mateixes vies que ho fa el tren d’Inca. S’aturarà a Jacint Verdaguer, Son  Costa-Son Fortesa, Son Fuster, Verge de Lluc, Pont d’Inca, Pont d’Inca Nou, el polígon de Marratxí i acabarà a l’estació de Marratxí. El Consorci de Transports de Mallorca intenta millorar el servei als ciutadans des de dues premisses fonamentals en aquests moments de crisi: no incrementar la despesa i optimitzar els recursos existents.

En primer lloc, i abans de qualsevol altra consideració, s’ha de pensar que la línia entre Palma i Inca ha de menester sis trens i que Serveis Ferroviaris de Mallorca en té ara 19. És a dir, que ara com ara en sobren 13.
El Govern de Francesc Antich adquirí sis trens de la marca Vossloh per a la línia entre Manacor i Artà, que com se sap just es començà. Els trens, emperò, són aquí i ara es pretén des del Consorci de Transports rendibilitzar la inversió feta i, de moment, sense utilització.

Serveis Ferroviaris, en aquest sentit, té decidit que ben aviat la totalitat dels trens que uneixen Palma amb Inca –i a la inversa– no faran les aturades que cobreix la línia 2 del metro. D’aquesta manera, es retalla el temps del viatge entre Palma i Inca de manera important.

A més a més, es crearà una línia exprés entre Inca i Palma, que només faria una aturada a Marratxí. Així, el temps del recorregut entre Palma i Inca queda reduït a només 23 minuts. El trajecte entre la Intermodal i l’estació de Marratxí té ara una durada de 14 minuts, que amb l’exprés (que va directe) seria només de 8 minuts.

Aquesta línia exprés es posaria en marxa a les hores punta del matí, quan més viatgers hi ha. Tampoc no realitzaria les aturades que cobreix la línia 2 del metro ni les dels Caülls, Santa Maria, Consell-Alaró, Binissalem i Lloseta.

La seva creació és fruit d’un estudi del Consorci de Transports de Mallorca que deixa ben clar que una immensa majoria dels viatgers que utilitzen el tren tenen com a inici o final del seu trajecte l’estació Intermodal i Inca.

Des de l’esmentat Consorci es pretén que la línia exprés entre Palma i Inca comenci a funcionar a mitjan mes de desembre. En canvi, per començar amb la línia 2 de metro hi ha encara algunes dificultats pendents de negociació amb els treballadors de Serveis Ferroviaris de Mallorca. Així i tot, està previst que a mitjan gener estigui operativa.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente
Per Pere, fa mes de 5 anys

A veure, que no es fa una línia nova, que sáporfiten els trens que estan aturats i es circularà per les vies actuals.

Valoración:-1menosmas
Per Manel, fa mes de 6 anys

A més, perdoneu, Marga voldria afegir-te una definició de "metro" que no vol dir, en cap cas, tren soterrat. Coneixes l'underground de Londres? Algunes linies del subway de Nova York? Un tram de la L9 del Metro de Madrid? El metro de Paris (trams elevats a la linia 6 per exemple...). Si això no et convens, la wikipedia ens ho resoldrà: Se denomina metro (de ferrocarril metropolitano) o subte (de ferrocarril subterráneo) a los «sistemas ferroviarios de transporte masivo de pasajeros» que operan en las grandes ciudades para unir diversas zonas de su término municipal y sus alrededores más próximos, con alta capacidad y frecuencia, y separados de otros sistemas de transporte. Las redes de metro se construyen frecuentemente soterradas (Madrid), aunque a veces se disponen elevadas (Chicago, Lima) e incluso, en zonas normalmente alejadas del centro o de expansión urbana reciente, a nivel de calle (México, Medellín) pero con plataforma reservada (condición necesaria para ser considerado metro).

Valoración:0menosmas
Per Manel, fa mes de 6 anys

Aquesta linia no requereix de cap inversió. De fet, a Marratxí ja hi ha una via morta amb andana on es pot fer la reversió de la marxa. On és el problema de plantejar que entre Palma i Marratxí no s'hagi de parlar d'horaris, sinó de freqüències? Estic estudiant enginyeria de camins intensificació en transports i un professor fa poc va dir que de transports tothom feia que en sabia. Doncs bé, la premisa de deixar de parlar d'horaris per parlar de freqüències s'ha demostrat que és un incentivador al transport públic. Us sembla això malament? A més, no penseu que reduir el temps de viatge entre Palma i Inca sigui positiu? No ho entenc. Es tracta de millorar la gestió dels recursos existents (justament això és el que ens preparen durant 5 anys a la carrera, entre moltes altres qüestions), per tant no puc dir res més que enhorabona al qui ha donat el pas de plantejar-ho, es nota que va escoltar a classe.

Valoración:2menosmas
Per Marga, fa mes de 6 anys

En aquest cas, quina diferencia hi ha entre metro i tren?, sa majoria de metros que jo conec son soterrats "subway" , llavonses quan van per una linea normal de tren dexerien de ser "metro", no?. Deu ser que anomenarlo així fa més modern.

Valoración:0menosmas
Per Ca de Bou, fa mes de 6 anys

Però això mateix no ho fa el tren?

Valoración:1menosmas
Per Josep, fa mes de 6 anys

D'acord, no es crearà cap infraestructura nova, simplement s'optimitzaràn els trens que tenim etc etc etc, És a dir, que passaran trens a marratxi cada 10 minuts? Va, i la part forana exemple Manacor i Sa Pobla, amb un tren per hora és més que suficient? I el manteniment de la línia nova serà rentable? No ho crec, per tant es crea una linia nova de metro innecessària, i amb els diners que costarà mantenir-ho bé podrien seguir un mínim les obres del tren Manacor-Artà, entre altres coses.

Valoración:1menosmas
Per Bernat, fa mes de 6 anys

Esta clara l´intenció, afavorir la macro inversió del Festival Park, a hon trobam, quina casualitat, els grans: El corte inglés, Zara, Mcdonals i altres herbes.. Aquesta es una aposta clara en contra del comerç de Palma i Marratxí. Després aconseguiran que la linia de metro acomodi els horaris a la marxa nocturna que allá es monti per tal que puguin baixar els gats a Palma en metro..¿que vos pensau que aquets fan res per la comoditat de la gent en temes de transport public? ¿no vos basten les demostracions que han fet fins ara?

Valoración:4menosmas
Per quina barra!, fa mes de 6 anys

de palma a la farmàcia?

Valoración:13menosmas
Per Lo Rat Penat, fa mes de 6 anys

No sè on es la noticia.El trajecte Intermodal-Marratxi ja existia i la llevaren perque deien que no importava,que amb els trens Palma-Inca.Palma-Manacor i Palma-Sa Pobla bastava.Es veu que qualque amic seu te maquines i vagons de metro venals.I mentrestan la linea Manacor-Cala Ratjada,aturada.Aquest es el des- Govern que tenim

Valoración:11menosmas
Per Guillem, fa mes de 6 anys

Andreu, perdona. Però me sembla que no hem llegit la mateixa notícia: No es farà cap inversió. Simplement s'utilitzarà el material ja disponible, per a optimitzar-lo.. Diga-li metro o tren, per que el nóm de "metro" no sé si és encertat... Però no es més que una questió semàntica.

Valoración:18menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 2
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris