cielo claro
  • Màx: 15°
  • Mín: 13°
11°

S'hauran de fer filigranes

Els tècnics de la Conselleria de Mobilitat enllesteixen els treballs previs per definir el corredor que permetrà dur el tren fins a Alcúdia, un recorregut que es farà públic d'aquí a deu dies

Els serveis tècnics de la Conselleria de Mobilitat treballen aquests dies contra rellotge per enllestir la proposta del corredor del tren entre sa Pobla i Alcúdia, un recorregut que no arriba als 15 quilòmetres i que es donarà a conèixer probablement en el termini de deu dies, segons va avançar ahir el conseller de Mobilitat i Territori, Gabriel Vicens.

Consens

Conscient que avaluar totes les opcions possibles implica un cost econòmic i de temps que pot sortir-li car, Vicens assumeix el risc de no poder començar a temps les obres del seu projecte estrella per a aquesta legislatura amb la clara intenció de no fer les coses perquè sí, "com abans les feien els altres", diu. Tres són les plataformes ciutadanes nascudes a Alcúdia des que Vicens va anunciar la inviabilitat del recorregut que es va consensuar el 2001 i que discorria per les proximitats de la carretera vella del Murterar. L’ampliació de les àrees de protecció mediambientals, principalment les incloses a la xarxa Natura 2000, han portat la Conselleria a descartar l’esmentat corredor, però la decisió no ha agradat a tothom.

La Plataforma Tren fins a Alcúdia avala la decisió de la Conselleria ja que aposta pel corredor de terrenys més allunyat de l’Albufera. Per Son Fé no pot esser lluita perquè el tren pugui discórrer per les immediateses del Murterar i Vies Fora defensa la tercera opció, que no hi hagi tren, una infraestructura que considera injustificada tenint en compte la longitud del trajecte. Mai no plou a gust de tothom. Davant aquesta situació Gabriel Vicens ha encarregat informes tècnics nous amb l’objectiu d’aclarir qualsevol dubte sobre quina és la millor proposta. Assegura que el corredor de terrenys pel qual discorrerà el tren des de sa Pobla fins a Alcúdia es basarà exclusivament "en criteris tècnics d’eficencia i ambientals" i sempre dins la legalitat vigent.

Alternatives

Si finalment s’imposa el corredor nord del tren, aquest preveu la connexió de sa Pobla i Alcúdia pel nord del puig de Son Fe. La línia surt del nucli de sa Pobla pel sud-oest i es dirigeix cap al nord travessant la zona agrícola del municipi, la carretera Ma-3433 en direcció a la central tèrmica del Murterar i el torrent de Sant Miquel fins a la carretera Palma-Alcúdia Ma-13. Aquest primer tram té una longitud aproximada de 3 quilòmetres. Des d’allà el corredor discorr de manera paral·lela a l’actual carretera Ma-13, probablement pel costat dret (a causa de l’oreografía del terreny) fins a l’entrada del nucli d’Alcúdia. Falta encara per definir on se situarà l’estació intermodal que connectaria mitjançant autobusos el tren amb tota la badia turística.

L’itinerari alternatiu que defensa l’Ajuntament amb el suport de Medi Ambient és una variant del denominat corredor sud, que preveu la connexió entre sa Pobla i Alcúdia pel sud del puig de Son Fe a la franja de terrenys situada entre el puig i l’Albufera. El punt de partida del corredor és el mateix que el de l’alternativa nord, però en lloc de dirigir-se cap al nord es dirigeix cap al nord-est, més o menys de manera paral·lela a la carretera el Ma-3444. Abans d’arribar al pont de Can Blau l’itinerari s’allunyaria en direcció nord vorejant les zones LIC i ZEPA d’alt nivell de protecció per tornar al traçat original a través d’un estret corredor de terrenys situat a la falda del puig.

COMENTARIS

Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente
Per Pereta, fa mes de 11 anys
"Falta encara per definir on se situarà l'estació intermodal que connectaria mitjançant autobusos el tren amb tota la badia turística" però se suposa que ha de ser prop del major nucli de població resident a Alcúdia tot l'any, on molta gent pugui anar a agafar el tren de manera ràpida i còmoda i, en cap cas, a la base del Puig que, de moment és l'únic lloc que anomena la nova alternativa pel sud! i sembla impossible arribar a prop de cap nucli habitat des d'allà, a no ser que passem per damunt depuradora, hotels i altres edificis, parc aqùàtic... Esperem que s'imposi el seny i que l'alternativa vàlida sigui la de dur el tren fins a Alcúdia... pel nord del Puig de Sant Martí, que avui fa festa!
Valoració:0menosmas
Per Maria, fa mes de 11 anys
A qualsevol país civilitzat i a qualsevol manual d'infraestructures sempre surt que les infraestructures noves és millor situar-les devora d'altres infraestructures ja existents. Per al nostre cas, ja tenim la carretera general Palma-Alcúdia, per tant la millor opció és el corredor Nord. Esper que per un parell de ricaxos amb gràfiques i hotels, no es descarti l'interès general d'aquest projecte.
Valoració:6menosmas
Anterior
Pàgina 1 de 1
Siguiente

Comenta

* Camps obligatoris